آلاچیق پشت بام به عنوان سازه ای برای لذت بردن از محیط اطراف و دورهمی ها مورد استفاده قرار می گیرد، نشستن بر روی نیمکت های آلاچیق و نگاه کردن به منظره اطراف حس خوشایندی است که تجربه آن به همه ی افراد توصیه می شود به خصوص کسانی که قصد طراحی و اجرای روف گاردن را دارند.
ساخت آلاچیق برای پشت بام مطابق با سلیقه و نیاز افراد انجام می شود البته این آلاچیق باید سبک باشد و سقف خانه تحمل وزن آن را داشته باشد بنابراین اگر قصد طراحی و ساخت آلاچیق پشت بام را دارید بهتر است از طریق طراحان و سازندگان با تجربه و حرفه ای اقدام کنید تا شاهد یک طراحی اصولی و زیبا با المان های جدید باشید.
ما در ادامه این مقاله شما را با طراحی و ساخت انواع آلاچیق پشت بام و نکات اجرایی آن آشنا می کنیم بنابراین اگر قصد طراحی و ساخت آلاچیق را دارید حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

طراحی آلاچیق پشت بام

آلاچیق پشت بام به عنوان یکی از سازه های جذاب و پرکاربرد برای پشت بام بسیار محبوب و پرطرفدار است و هر کسی که قصد ساخت بام سبز را دارد به سمت طراحی آلاچیق پشت بام می رود زیرا با طراحی و ساخت این المان زیبا می توانید یک فضای کاربردی در اختیار داشته باشید.
طراحی آلاچیق پشت بام کار سخت و پیچیده ای نیست اما اصولی دارد که رعایت این اصول می تواند شما را به آلاچیق دلخواهتان برساند، یکی از نکات طراحی و ساخت آلاچیق پشت بام این است که وزن آلاچیق استاندارد باشد بنابراین از ساخت آلاچیق های بزرگ و سنگین باید خودداری کنید.

طراحی آلاچیق پشت بام می تواند به صورتی انجام شود که در فصول سرد سال هم برای افراد کاربرد داشته باشد به عنوان مثال می توانید از آلاچیق پوشیده استفاده کنید و یا اینکه در وسط آلاچیق آتشکده ای بسازید که سبب گرم شدن افراد و محیط اطراف خود شود.

اجرای آلاچیق پشت بام

بعد از طراحی آلاچیق پشت بام نوبت به اجرای آن می رسد یعنی شما قدم اول که انتخاب بهترین نوع آلاچیق و بهترین متریال آن است را انتخاب کرده اید و فقط باید تمامی ایده ها را به اجرا درآورید؛ اجرای آلاچیق روف گاردن باید توسط افراد مجرب و حرفه ای انجام شود تا خسارتی به سقف خانه وارد نشود.

ساخت آلاچیق روف گاردن پشت بام نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی ندارد و با کمترین تعداد نیرو می توانید در سریع ترین زمان ممکن یک آلاچیق شیک و کاربردی مطابق با نیازتان در اختیار داشته باشید، هزینه طراحی و اجرای آلاچیق بسیار پایین است با توجه به دوام بالای این سازه و کاربردهای فراوان ساخت آن برای هر خانه ای توصیه می شود.
اجرای آلاچیق پشت توسط سبک های متفاوت و به صورت پوشیده یا باز ساخته می شود که این مورد با توجه به سلیقه و نیاز افراد انجام میشود.

انواع آلاچیق پشت بام

ساخت آلاچیق پشت بام دارای انواعی است که افراد می توانند از بین طرح ها و مدل های مختلف آن بهترین گزینه را برای زیبایی هر چه بیشتر پشت بام خود برگزینند تا ارزش و زیبایی ملک افزایش یابد؛ در ادامه با انواع آلاچیق پشت بام آشنا می شوید.

  1. آلاچیق پشت بام مدرن
  2. آلاچیق پشت بام کلاسیک
  3. آلاچیق پشت بام چوبی
  4. آلاچیق پشت بام شیشه ای
  5. آلاچیق فلزی روی پشت بام
  6. آلاچیق پشت بام سیمانی

آلاچیق پشت بام مدرن

آلاچیق مدرن یکی از زیباترین و جذاب ترین سبک ها است که برای پشت بام بسیار انتخاب مناسبی است زیرا این نوع آلاچیق به صورت باز، نیمه باز و بسته ساخته می شود و می تواند توسط یک متریال یا ترکیبی از متریال ساخته شود بنابراین در انتخاب این مورد کاملا آزاد هستید.

آلاچیق مدرن برای خانه هایی که به شکل مدرن ساخته می شوند بسیار مناسب اند این نوع آلاچیق ها را شاید بیشتر به صورت فلزی یا چوبی و فلزی دیده باشید اما طراحی و ساخت آلاچیق مدرن با متریال گوناگون دیگر هم انجام می شود که این مورد به میزان مقاومت سقف بستگی دارد.

الاچیق پشت بام مدرن با استفاده از متریال شیشه ای هم بسیار پرکاربرد و زیبا است امروزه خیلی از افرادی که قصد طراحی و ساخت الاچیق مدرن برای پشت بام را دارند به سمت این طراحی زیبا و کاربردی می روند، آلاچیق شیشه ای به صورت پوشیده و شفاف ساخته می شود.

آلاچیق پشت بام کلاسیک

آلاچیق کلاسیک پشت بام نمونه رایج آلاچیق ها است که امروزه دستخوش تغییراتی شده بنابراین نباید در انتظار آلاچیق قدیمی و دمده ای باشید، آلاچیق کلاسیک با تغییراتی که در اعمال شده است موجب شده تا محبوبیت آن افزایش یابد و کسانی که ویلا یا ساختمانی به سبک کلاسیک در اختیار دارند به سمت طراحی و اجرای این سازه زیبا می روند.

آلاچیق کلاسیک برای پشت بام در اغلب اوقات یا به صورت چوبی دیده می شود یا ترکیبی از متریال گوناگون اما در حالت کلی این نوع آلاچیق ها دارای یک سقف گنبدی و تعدادی پایه هستند که با توجه به فضا و نیاز افراد اندازه این نوع لاچیق تعیین می شود.

طراحی و ساخت آلاچیق پشت بام به سبک کلاسیک از مدرن پر هزینه تر است و کاملا تجملاتی است به همین خاطر نیاز به وسایل تزیینی زیادی دارد و طراحی آن هم باید با متریال گوناگونی انجام شود به همین خاطر اگر به دنبال خلوتی و سادگی هستید نباید به سمت طراحی و اجرای این نوع آلاچیق پشت بام بروید.

آلاچیق پشت بام چوبی

آلاچیق چوبی یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین آلاچیق ها به شمار می رود که طراحی و ساخت آن از قدیم در ایران رایج بوده است بنابراین به خوبی با این طراحی آشنا هستید، در قدیم این نوع آلاچیق فقط در محوطه کاربرد داشت اما امروزه طراحی و ساخت آن در برای پشت بام هم تقاضای زیادی دارد.

آلاچیق پشت بام با متریال چوبی هم ارزان تر است و هم به راحتی طراحی و اجرا می شود بنابراین اگر به دنبال یک آلاچیق ارزان قیمت هستید بهتر است به سمت نمونه چوبی آن بروید.

آلاچیق پشت بام شیشه ای

آلاچیق شیشه ای یکی از مدرن ترین و جذاب ترین طراحی ها است که اگر در پشت بام خانه ای ساخته شود ارزش و بهای آن سازه به صورت قابل توجیهی افزایش می یابد بنابراین اگر به دنبال یک آلاچیق مدرن و شکیل برای پشت بام خانه خود هستید بهتر است به سمت آلاچیق شیشه ای بروید.

الاچیق شیشه ای پشت بام هم در فصل زمستان کاربرد دارد و هم در فصل زمستان زیرا این نوع آلاچیق ها دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی هستند که بهره مندی و استفاده از آلاچیق را بیشتر می کنند.

آلاچیق فلزی روی پشت بام

طراحی و ساخت آلاچیق پشت بام به صورت فلزی یکی از زیباترین و خاص ترین نمونه های مدرن الاچیق است که در پشت بام خانه ها می درخشد، این نمونه الاچیق ها می توانند به صورت ترکیبی ساخته شوند، یعنی ترکیب چوب و فلز که یکی از رایج ترین نمونه های آلاچیق ها است.

آلاچیق پشت بام با متریال فلزی کمی سنگین است بنابراین در هنگام طراحی و ساخت آن باید با دقت بیشتری عمل کنید و حتما به مقاومت سقف در برابر این سازه هم توجه کنید.

آلاچیق پشت بام سیمانی

آلاچیق سیمانی یکی از کم هزینه ترین نوع آلاچیق ها است یعنی اگر به دنبال طراحی و ساخت آلاچیق برای پشت بام هستید اما هزینه های آن کمی نگرانتان کرده است باید به سمت ساخت آلاچیق سیمانی پشت بام بروید.

آلاچیق های سیمانی را می توانید رنگ کنید و هرگاه که از رنگ آن یا طرح آلاچیق خسته شدید آن را تغییر دهید.

مزایای ساخت آلاچیق پشت بام

  • ایجاد فضایی گرم و صمیمی برای برگزاری مهمانی ها
  • افزایش ارزش ملک
  • ساخت فضایی برای استراحت و لذت بردن از منظره اطراف
  • زیباتر شدن پشت بام خانه
  • نصب و اجرای برخی المان ها درون آن مثل جکوزی، آتشکده و…
  • فضایی جذاب برای عکاسی
  • مانعی در برابر تابش مستقیم نور خورشید
  • مانعی در برابر بارش باران
  • و…

قیمت آلاچیق پشت بام

قیمت آلاچیق پشت بام با توجه به متراژ آلاچیق و متریال مورد استفاده در آن محاسبه می شود؛ بنابراین در ابتدا باید ببینید که به چه نوع متریالی برای آلاچیق پشت بام نیاز دارید. متریال آلاچیق پشت بام باید سبک باشد تا فشار زیادی به سقف خانه وارد نشود و بتواند وزن آن را تحمل کند.

برای ساخت آلاچیق پشت بام باید از یک پیمانکار کمک بگیرید تا وی با تجربه و مهارت خود بهترین نوع آلاچیق را بسازد؛ پیمانکار هزینه دقیق برای ساخت آلاچیق پشت بام را به شما می گوید تا با آگاهی کامل اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *